Make your dreams happen..

13 weken in de USA

De herfst hebben we zo goed als achter ons gelaten, de winter heeft zijn tekenen laten zien, 13 november was daar de eerste sneeuw. Als ik voor de eerst keer sneeuw zag in me leven, heb wel een half uur buiten gestaan en genoten van het feit dat het viel hihi was als een kind zo blij. Het was prachtig, aan het eind van de avond was alles wit. Helaas toen ik de volgende morgen opstond was alles weg, overdag is het nog “te” warm voor sneeuw. Maar de temperaturen beginnen inmiddels overdag tegen het vriespunt aan, ‘s nachts vriest het zo’n 7 graden dus sneeuw kom maar op!!

Afgelopen weken veel leuke dingen gedaan: Zaterdag de 15de ben ik samen Joline de hele dag op pad geweest, eerst naar de shopping mall gegaan: handschoenen en mutsen gehaald, daar kun je niet meer zonder op dit moment. Daarna lekker een hapje wezen weten eten en daarna moesten we er aan geloven we zijn naar the Football game geweest, wat was het koud maar goed je woont in Amerika dus moet je zeker naar football game geweest zijn. Na ander half uur waren wij er heilig van overtuigd dat het afgelopen was, na wat rond vragen kwamen we er achter dat ze pas op de helft waren dus nog ander half uur moesten.. nou wij vonden het wel prima! Het vroor en wij zaten daar op bankjes aluminium dus vreselijk koud, ik voelde me kont op een gegeven moment. Dus na de 1ste helft zijn wij lekker een bar in gedoken en heel saai een de thee gegaan! Een heerlijke dag gehad. De zondag 16 november was ik naar de Amishe gegaan met Suzanne en een andere Duitse au pair ( waar ik de naam van vergeten ben hihi) Waar we door een verlaten soort “dorpje” een rondleiding kregen, van hoe die mensen daar zoveel jaar geleden woonde. Een beetje geschiedenis maakt de mens niet slechter, was wel interessant om te zien.

Mijn werk week vloog voorbij, vrijdagochtend de 21ste vertrok het hele gezin richting New York. Ik bleef lekker thuis, lekker tijd voor mezelf. Muziek knetter hard aan, alleen maar fastfood eten en flims kijken. Die avond heb ik een sport outfit aangeschaft, een originele Amerikaanse sport outfit, want veder loopt niemand hier in sportkleding.. Vraag me soms wel is af of sommige mensen wel ander soort kleding heeft dan sportkleding, iedereen loopt hier in sportkleding, nou daar ga ik niet aan mee doen maar wil wel gaan sporten, ontspannend en een goede manier om me hoofd leeg te maken na een lange dag of week werken. En aangezien zins ik zins afgelopen zomer 6 kilo afgevallen ben, waar ik heel blij en trots op ben wil ik dat graag zo houden.

Zaterdag de 22ste ben ik in de auto gestapt en ben ik terug gereden naar Lancaster, het gebied en plaats waar de Amishe mensen wonen, ik had na vorige week zaterdag nog niet het gevoel dat ik alles had gezien wat ik wou zien, dus ik dacht ik ga gewoon lekker terug. En nu kan ik wel zeggen dat ik alles heb gezien en gedaan wat ik wou doen. Het was heerlijk. Had het ook nodig, moest echt even me gedachten op een rijtje krijgen en een beetje tot rust komen, nou en hoe kan dat dan beter dan gewoon de auto pakken en ergens heen rijden en een beetje je ding doen. Me laatste dagje van me weekend had ik een cluster meeting. Vanuit interexchange worden er elke maand bijeenkomsten geregeld met de au pairs die in jou buurt wonen, elke maand ga je wat leuks doen met al die au pairs, om nieuwe mensen te leren kennen maar om je verhalen te delen met de mensen die je echt volledig begrijpen. Dit keer ging we appeltaart bakken, lekker lekker!! Maar de appeltaarten in Amerika zijn toch iets anders van smaak dan die van in Nederland. Het is niet heel erg bijzonder die bijeenkomsten, je trekt toch altijd naar de mensen toe je die je al kent.

Morgen is het 3 maanden geleden dat ik vertrokken ben naar Amerika. Pff wat gaat de tijd snel en wat heb ik al veel meegemaakt. Heb toevallig gisteren al mijn blogs terug zitten lezen, heerlijk alles weer even herbeleeft. Want moet eerlijk zeggen ik weet niet meer precies wat ik bijv. in me 2de week heb gedaan. En dat de tijd echt snel gaat bewijst maar weer het dat feit het nog 3 weken en 3 dagen duurt voor dat papa en mama komen.. toen ik weg ging wist ik dat ik ze bijna 4 maanden niet ging zien. En nu is het nog maar 3 weken, echt ongelofelijk. Ik kan echt niet wachten. En vandaag over 4 weken komt me liefste vriendinnetje weer deze kant op. De feestdagen komen er aan, dus ben heel dankbaar voor het feit dat de mensen waar ik het meest van hou in mijn leven dat die bij me zijn!

Liefs..

“ There’s something in your voice, makes my heart beat fast. Hope this feeling last, the rest of my life “

Reacties

Reacties

Je mam

Weer leuk om te lezen Elza.
Inderdaad nog ff en dan komen wij eens kijken wat jou leef omgeving te bieden heeft. Wel spannend en fijn om je straks te kunnen knuffelen. weer een goede week met die lieve kits, dikke kus.

Joline

Leuk om terug te lezen over onze gezellige koude dag! Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active