Make your dreams happen..

al weer 3 weken verder..

Inmiddels ben ik al 3 weken weg..

En zitten mijn eerste 2 officiële werk weken er op, moet zeggen dat het me reuze mee viel. Het is zwaar ja, tuurlijk want je bent aan het zorgen voor 2 kleine kinderen die elk moment van de dag jou aandacht nodig hebben. Kijk de jongste van 4 maanden is te jong om dingen te beseffen, je hoort hem alleen als die honger heeft, moe is of als die aan het lachen is. Dat is ook het enige wat hij de hele dag doet: eten / slapen en een beetje spelen. De oudste kan zich tot mijn grootste verbazing heel goed zelf vermaken, die hoor je soms de hele dag niet ook alleen als ze honger heeft. Ze zijn ontzettend lief voor me, en maken me elke dag aan het lachen. Wel is elke dag een beetje het zelfde, ik begin om 8.30 tot een uur of 5. Me dagen zijn niet heel lang maar wel heel vermoeiend. Want ondanks dat je niet heel veel hoeft te doen moet je wel telkens opletten en alert blijven. Maar ik heb me eerste weken glansrijk overleefd al zeg ik het zelf!

Ik begin nu ook meer dingen van hun cultuur mee te krijgen, wat mensen hier doen in hun wekende: naar hun strandhuis!! ( want ja als je geld hebt hier in dit land heb je automatische een strandhuis. Verder is in Amerika Baseball super populair, in ieder geval hier in dit huis, John (mijn hostdad) is echt zwaar zwaar fan van hun. Elke wedstrijd staat op en zit die voor de buis met zijn Yankees pet. Haha en oowee als ik zeg dat ik Baseball niet leuk vindt. Dan krijg ik een hele preek over het feit hoe goed ze wel niet zijn. Elke zondag zit ook elk café vol met mannen die allemaal Baseball kijken. Veder is de bbq heel belangrijk in de Amerikaanse keuken, bijv. John bbq’t 365 dagen per jaar. Dat is echt geen gein, weer of geen weer elke dag staat hij buiten te bbq’en. Moet zeggen vindt het niet erg, vindt het heerlijk. Elke dag ander vlees en heerlijk bereid op de bbq! Voor de vrouwen is de medipedi onwijs populair. Medipedi is een veel gebruikt en populair woord voor Manicure en pedicure. Het liefst elke week, dochters van 9 / 10 jaar gaan gewoon mee en krijgen de zelfde behandeling als mama. Ik zat met open mond te kijken hoe zo’n meisje van 10 werd behandeld alsof ze een prinses was. Dan komt toch de nuchtere Hollander weer naar boven.. kan dat soms niet begrijpen. Maar ik ben hier in deze cultuur terecht gekomen dus zal er mee om moeten leren gaan en er aan gaan wennen dat sommige dingen hier heel normaal zijn terwel zulke dingen in Nederland echt nooit zullen gebeuren of voorkomen.

Vorig weekend (6&7 sep) zijn we naar Baltimore geweest met het hele gezin, de zus van Jo-Una mijn hostmom werd 40 en ze hadden een surprise party georganiseerd. Heel de familie ontmoet, lekker gegeten met elkaar. Was een leuk weekend, vooral om een andere best grote stad te zien. Maar ze gaan zo snel voorbij de weekenden, voor je het weet is het weer maandag en begin je weer om 8.30 met de kids, de was en zorgen dat ze weer een super dag hebben gehad. Ik probeer ‘s avonds ook er uit te gaan, heb inmiddels een paar andere au pairs ontmoet waar ik dan wel eens een hapje mee gaan eten of bijv. een verjaardag van heb. Maar de dagen zijn zo vermoeiend dat ik het liefst op de bank neer plof beetje tv kijk en daarna lekker gaat slapen.

Afgelopen weekend ging mijn hostfamily weg voor het weekend, dus vond ik het een mooi moment om Anne & Kim uit te nodigen, dat waren de twee meiden waar mee ik vanaf schiphol vertrok richting Amerika. En de volledige eerste week samen mee ben geweest. We hebben een super goede vriendschap opgebouwd in die week, en elke dag contact gehouden. Wat was een het een heerlijk ontspannend en gezellig weekend. Lekker non-stop Hollands geouwehoerd, Hollandse muziek en vooral de verhalen gedeeld met elkaar over de eerste 2 weken. Een dag naar Philadelphia geweest, jammer van het weer maar hebben wel lekker een uur in een Starbucks gezeten en geen besef van de tijd gehad. Maar wat ging het snel voorbij, voor ik het wist zat ik op mijn kamer mijn blog te schrijven van de afgelopen 2 weken ( die voorbij zijn gegaan in een seconde ) om vervolgens naar bed te gaan en vanaf vandaag weer een week voor de kids te zorgen.

Wat soms niet te beseffen is, is dat ik vanaf vandaag mijn 4de week al weer in ga, mijn god wat is er veel gebeurd de afgelopen 3 weken, ups en downs, top dagen maar ook kut dagen. Maar het is ook niet niks, je laat alles achter en denkt dat je naar een perfecte wereld gaat.. Wat natuurlijk tegen valt, maar dat is niet erg.

Als ik val, sta ik vanzelf wel weer op. En als ik te veel ga zweven, breng ik mezelf wel weer naar beneden…

P.S. When i look into your eyes, it’s like waiting the night sky..

Reacties

Reacties

Nicole

Goed zo kanjer! Trots op je! Volhouden.. liefs en knuffels Nicole

Bo

Nou meid weer genoeg meegemaakt zie ik wel!! Wel fijn dat je nog je vrijheid hebt daar dat je niet 24/7 voor de kinderen hoeft te zorgen want dat zou helemaal vermoeiend zijn denk ik haha!! Leuk dat je het daar wel naar je zin hebt. En kinderen zijn vermoeiend dat wel hahahahaha ik weet er alles van ???? kwa werkervaring dan haha. Ik was steeds aan het kijken wanneer schrijft ze weer eens wat! Maar vandaag weer lekker naar huis van mijn dagje stage en fijn je blog kunnen lezen. Hier gaat ook alles super!! Groetjes van mij en Markus!! Dikke kus en knuffel uit Holland!! ??????

dirk

Klinkt goed meis. Je hebt dus een moe tijd. Das goed om te horen. Haal eruit wat erin zit. Maar das aan jou wel besteed. Heel veel succes daar en een mooie tijd gewenst. Dikke kus uit Nederland

Janique

Wat een goed bericht weer! Geniet ervan , ik wacht al met smart op je volgende blog. Dikke kus vanuit Nederland!

Nathalie

Hoi lieverd! Heerlijk om te lezen allemaal! Blij dat je toch nog een nuchtere hollander blijkt te zijn ; p ...geniet van alles...en ik kijk al uit naar je volgende blog! dikke kus?

Ricardo

He Elz! Eindelijk ff tijd gehad om je Blogs te lezen en wat moet het super zijn daar en wat een mooie ervaring voor je:-)

Enjoy!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active