Make your dreams happen..

9 weken van huis!!

Oktober, een maand waarin de herfst doorbreekt. Het kouder wordt, de bladeren gaan vallen en de warmte die je hebt normaal als je thuis bent is er niet.. Ik kijk vooruit, naar de komende 2 maanden en besef dat ik de komende 2 maanden door moet met mezelf.

Op de dag dat ik deze blog schrijf voor jullie is het 1 dag na dat ik Eveline weer terug heb moet brengen naar de airport, dat ik haar weer gedag moest zeggen. Afscheid nemen is zwaar en sowieso niet mijn sterkste vak, maar je weet dat het moet. Maar dat het me zo zwaar zou vallen had ik zelf niet eens verwacht. Het wordt beter, tuurlijk wordt het beter, maar je moet weer wennen aan het feit dat ze er niet is. En ik moet weer wennen dat ik hier zit in Amerika, alleen!! Waarom? Ik ben in deze maand echt verwend, weekend naar New York geweest naar Amber en de afgelopen week is Eef bij me geweest. Je bent echt verwend als dit gebeurt in een situatie waar ik in zit nu. Want je weet dat niet elke maand zo gaat zijn, verre van zelfs! Dus ja, je moet weer wennen aan het idee dat je de komende 2 maanden niemand gaat zien. En dat ik dit moet doen om de reden waarvoor ik gegaan ben, ik heb er uiteindelijk zelf voor gekozen om hier heen te gaan, alleen!

Maar het moment dat ik zou zeggen dat ik heimwee had niet zozeer naar mensen maar meer naar mijn leven in Nederland met iedereen die daar in hoort had gehoopt dat die nog even uit zou blijven. Maar het is zo, ik mis mijn leven in Nederland, en dat is niet zo omdat ik nu verdrietig ben en dan denk je altijd negatief. Ik weet nu na deze maand wat ik heb in Nederland, en dat is voor mij van hele grote waarden.. Ondanks dat dat me verdrietig maakt geeft het me ook kracht, want zoveel mensen steunen me en zijn er voor me! Sturen zo nu en dan is een berichtje en mensen volgen en lezen mijn blog die ik al in geen jaren meer heb gesproken of gezien. Bizar, dat je door zoiets mensen weer bij je haalt zeg maar.

Een van de grootste reden dat ik dit wou doen is om weg te gaan van alles en iedereen, mezelf de tijd gunnen om is er achter te komen wie ik nou eigenlijk ben. En wat ik precies wil met me toekomst. Ik wou dat doen in een land waar alles mogelijk is, en een land ver bij alles vandaan wat mij kan beïnvloeden. Inmiddels kan ik wel zeggen dat het gelukt is, ik ben hier nu 2 maanden en kan na 2 maanden zeggen dat een reden waarvoor ik gekomen ben gelukt is. Wat er allemaal is gebeurt voor dat ik weg ging wil ik niet meer naar om kijken, wil laten zien aan alle mensen die er niet geloven dat ik het wel degelijk kan. Ik weet wat ik wil, en ik ga er voor! En ik ga me nooit meer door iemand laten tegen houden.

Amerika leek mij het land van me dromen, ik ga later als ik groot ben verhuizen naar Amerika riep ik altijd tegen me vader. En hem maar proberen over te halen om is te kijken voor een baan in Amerika zodat we met z’n alle gezellig konden verhuizen. Uiteraard had mijn vader wat andere gedachtes daar bij. En toen dacht ik op een gegeven moment nou dan doe ik het toch gewoon zelf. En als ik mezelf zo zie zitten, ik woon gewoon in Amerika. Het land wat zeker niet het land van je dromen moet zijn, ik hou van Amerika thats for sure. Maar geen een land is een droom land. Maar hoe dankbaar ben ik voor het feit dat ik ben gegaan, dat ik mocht gaan en dat iemand me heeft laten gaan. Zonder de toestemming van die mensen had ik dit nooit kunnen doen, nooit het land kunnen ontdekken op de manier waarop ik dat nu doe.

Maar toch was het hoogte punt van de afgelopen maand het feit dat Eef hier was, Ik zou uiteraard uitgebreid kunnen vertellen wat we de afgelopen week allemaal gedaan hebben, maar moet je eerlijk zeggen dat is zoveel!! Ondanks het feit dat ik gewoon moest werken hebben we geen seconde verspild aan niks doen. Elke avond uit eten geweest, op me vrije dagen lekker er op uit gegaan naar the mall ( we hebben echt geshopt voor het leven ) en natuurlijk naar Philadelphia geweest. Met de kids ook veel leuke dingen gedaan, naar the zoo geweest en een indoor playground. Het was feest voor Ana deze week, zoveel aandacht en elke dag weg geweest. En het was feest voor mij. Wakker worden naast haar en gewoon het simpele feit dat ik der hand vast konpakken. De afgelopen 2 maanden zijn we door een moeilijke tijd heen gegaan binnen onze relatie, dus alsof het zo moest zijn dat ze in een keer voor me deur stond maar deze week heeft ons echt goed gedaan. En we weten zeker dat het de komende 2 maanden goed gaat komen, ‘t wordt zwaar maar we komen er uit!!

Ondanks dat mij afgelopen week heel erg geleerd is niet al te ver in de toekomst te kijken, doe ik het stiekem toch een beetje.

Nog 53 daagjes en dan zijn papa en mama hier.. Nog 57 daagjes en dan is me meisje hier weer..

Ik ga genieten van de komende weken en uitkijken naar die moment tegelijk! Liefs..

“ Met je krullen als nacht. Hoe je praat, hoe je lacht “

Reacties

Reacties

marie-christine

waaaauw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! xxx

Ine

Inderdaad wat Marie-Christine met 1 woord beschrijft is Waaaauw een verhaal met een boodschap! Geweldig Elza, trots en komt goed, knuffel van je ma xxxx

Robin

Mooi meis, heel mooi:) veel liefs!

Janique

Wat een mooi verhaal weer, geniet er elke keer van als ik je blog lees. Geniet ervan liefsx

Anja

Toppertje....

Karin

Lieve Elza,
Wat een belevenis meis!!
Echt gaaf hoor, geweldig hoe je je verhalen vertelt!!
Geniet ervan, liefs Ka

Krista

En nog eventjes en je komt naar Houston ;) Heb er zin in meid!

Irene

Jeetje Elza. Wat ben jij zelfstandig zeg. Wat een verhaal. En wat een ervaring. Je schrijft mooi. Je laat weten dat je hier onwijs veel van leert. Ik zie je nog met je krulletjes haartjes als een kleine Annie op de drempel zitten op de poortensdreef. Mooi zoals het nu met je gaat. En wat gaat de tijd toch snel. Hou je taai daar. Je kant je bent sterk. Papa en mama en Evelien staan zo weer voor je deur. Toi toi dikke knuffel van de buuf ????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active